Vet du vad dina besökare använder din e-handel till?

Hemnets VD, Carl-Henrik Borg berättar att majoriteten av Hemnets besökare inte är på jakt efter en ny bostad, de är där ”för att det är roligt”. Hela 15% av Sveriges befolkning använder Hemnet av den anledningen.

Hemnets affärsmodell bygger på annonsintäkter. Genom att kombinera nytta för besökarna med affärsstödjande värden för annonsörer skapar de riktigt värde för alla användare. T.ex. är ett viktig konverteringsmål för annonserande banker de leads som genereras till dem för bostadslån. (En lead är värd mellan 300-500 Euro för banken enligt Carl-Henrik)

Vad gör dina besökare på din e-handel? Alltså alla de (97-99,5%) som inte handlar, vad vill de göra på din sajt? Det är en nyckelfråga värd att veta svaret på för att öka användbarheten, besökarens upplevelse och konverteringsgraden. Det kanske visar sig att de vill göra något som du inte ens tänkt på. Ett jätte enkelt verktyg för att ta reda på vad dina besökare är ute efter är KISSinsights, lätt, snyggt och nyttigt.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s