92% anser att landningssidor är mer effektivt än standard ”hemsidor”

I researchen till mitt senaste blogginlägg om landningssidor insåg jag att fenomenet dedikerade landningssidor inte är utbrett i Sverige, bland e-handlarna hittade jag inte en enda dedikerad landningssida. Det borde nog inte vara så barskrapat!

Enligt benchmark från MarketingSherpa där 2,673 marknadsförare deltagit säger nästan nästan hälften att dedikerade landningssidor är mycket effektivare än standardsidor som produktsida eller ”hemsida”.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s