Rätt info på rätt plats i Signerat.se kassan

Brightstep gjorde tillsammans med Signerat.se en omdesign för att förbättra interaktionen i kassan. Därefter testades om konverteringsgraden skulle öka om man i ett tidigt skede berättade om trygg e-handel samt påminde om fri frakt i direkt anslutning till kassaflödet.

Varianten

Originalet

I båda varianterna finns både loggan för trygg ehandel och fri frakt att hitta, men i den utmanade varianten visas de  i direkt anslutning till varukorgen (och inte bara i headern)

Den utmanade varianten ökade konverteringsgraden med 6%

Det här testet är baserat på best practice och det är inte jätte förvånande att få se att varianten vinna, och det med en ökning på dryga 6%. MEN jag har blivit förvånad över mindre saker när det kommer till A/B- och användbarhetstester, varför det är alltid rätt att testa!

För testet användes verktyget Optimizely.

Annonser

2 reaktioner på ”Rätt info på rätt plats i Signerat.se kassan

  1. Bra initiativ! Dock tycker jag det är lite fult med två bubblor som säger fri frakt så nära inpå varandra. Skulle konverteringen sjunka igen om man tog bort den från headern när man är i checkouten?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s