Case: Growth för TheYouway

2015-2016 var jag del av ett team som skulle optimera för product market fit för en site där idén var shoppable content. Man hade byggt en plattform där redaktörerna kunde hämta in produkter från typ Zalando och Asos direkt i artiklar på teamat Rihannas senaste look. När någon klickade på en produkt kickade affiliatekarusellen igång. Ett riktigt bra case.

I slutändan valde investeraren att avsluta eller sälja produkten. Den officiella anledningen var att affiliatemodellen låg utanför core business som är publishing.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s